La línia 11 d’autobús es transforma en dues noves línies: la 133 i la 134

Dilluns, 22 d’abril, es posa en marxa la línia 134 (Nou Barris) i s’activen els canvis de la línia 133 (Sant Andreu), que fins ara funcionava com a bus de barri. Substituiran l’actual línia 11 (Trinitat Vella - Roquetes) per millorar les freqüències de pas, augmentar la capacitat de passatge i optimitzar la comunicació amb punts de referència com el CAP de Sant Andreu o els equipaments culturals.

..
16/04/2024 - 16:17 h - Mobilitat i transports Ecologia Urbana

L’Ajuntament i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) han treballat la proposta amb el veïnat i els districtes i, després d’analitzar la regularitat i la freqüència del servei, s’ha optat per substituir la línia 11 per aquestes dues noves línies de proximitat, la 133 i la 134, amb l’objectiu de millorar l’oferta de transport públic de Sant Andreu i de Nou Barris.

Línia 134 (Nou Barris)

La nova línia circular, amb terminal única a Roquetes, tindrà el mateix recorregut que la línia 11 fins al passeig d’Andreu Nin amb el carrer de Rosselló i Porcel, on girarà per l’avinguda Meridiana per arribar a l’estació de Fabra i Puig, just darrere de l’estació d’autobusos. Des d’allà enllaçarà amb la ruta actual.

Farà un recorregut de 8,4 quilòmetres en un temps aproximat de 55 minuts i amb una freqüència de pas d’entre 15 i 18 minuts els dies feiners. Els dissabtes la freqüència serà d’uns 20 minuts, i els dies festius, d’entre 24 i 27 minuts. D’aquesta manera es millora la freqüència respecte a l’actual línia 11.

A les parades ja existents als CAP de Roquetes, Chafarinas i Rio de Janeiro, amb la nova parada d’intercanvi amb la línia 133 a Fabra i Puig també es millora la connexió amb l’estació de bus i de tren a Sant Andreu Arenal, així com amb l’estació de metro de Fabra i Puig i altres línies de bus. A més, es millora la comunicació per arribar al CAP de Sant Andreu, el centre sanitari de referència per a una part important de la població de Nou Barris tant per l’assistència d’especialitats com per la realització de proves.

Entre els canvis de mobilitat derivats de la reestructuració de la línia 11 en aquestes dues noves línies cal destacar que s’han ajustat alguns girs per millorar la freqüència al carrer d’Almansa (afectació de les parades Via Favència / Almagro i Via Favència / IES Guineueta) i a l’avinguda Meridiana (afectació de les parades Passeig d’Andreu Nin / Rosselló i Porcel, Passeig d’Andreu Nin / Parc Esportiu Can Dragó, Passeig d’Andreu Nin / Av. Rio de Janeiro i Vèlia / Pi Garrigó).

També s’han creat dues parades noves: una davant de les Piscines de Can Dragó, al carrer de Rosselló i Porcel, i una parada d’intercanvi entre les dues línies a Fabra i Puig, a prop del CAP Sant Andreu. La connexió entre les línies 133 i 134 en aquest sector es troba a 150 metres (uns 2 minuts).

A més d’aquesta nova àrea d’intercanvi, les persones usuàries també disposen d’altres alternatives de bus: H4 (Zona Universitària / Bon Pastor), H6 (Zona Universitària / Onze de Setembre), V29 (Diagonal Mar / Roquetes) i 60 (Besòs Verneda / Vall d’Hebron).

Línia 133 (Sant Andreu)

Des de l’any 2018 aquesta línia funcionava com a bus de barri a Baró de Viver, Sant Andreu del Palomar i el Bon Pastor. Ara es converteix en una línia de proximitat circular amb terminal única a la carretera de Ribes. Circularà pel lateral de l’avinguda Meridiana i baixarà pel carrer de Malats per donar servei a l’eix comercial del barri de Sant Andreu. La connexió amb el barri del Bon Pastor es farà pel carrer de Sant Adrià i s’ampliarà a Baró de Viver per donar servei al CUAP Casernes.

Amb aquest canvi no només s’optimitza el servei sinó que també s’amplia la capacitat de passatge i de places per a persones amb mobilitat reduïda. Pel que fa a les freqüències, seran de 15 minuts en dies feiners, de 20 minuts els dissabtes i d’entre 37 i 40 minuts els festius, de manera que també milloren les freqüències anteriors i s’amplia l’horari de servei en cap de setmana.

A causa del canvi del tipus de vehicle que farà el nou recorregut, es van executar unes obres per adequar la infraestructura del carrer de la Ciutat d’Asunción per permetre l’accés d’un bus estàndard al carrer de Clariana.

Quadríptic de les línies 133 i 134 de bus

Més informació: https://www.tmb.cat/ca/-/canvis-a-les-linies-de-bus