Afectacions a la mobilitat per obres al carrer Mandri i al passeig de la Bonanova

A partir del 30 de gener hi haurà afectacions importants a la mobilitat per obres relacionades amb la construcció de l'estació de Mandri de les línies L9 i L10 del metro.

..
11/01/2021 - 12:20 h - Mobilitat i transports Ecologia Urbana

L’actuació consisteix en la l’execució de la cobertura definitiva del pou de la futura estació de Mandri i la reurbanització del carrer en un termini de 14 mesos i amb un pressupost de 4 milions d’euros. Amb el reinici del projecte, es realitzarà la cobertura del 90% del pou de l’estació de Mandri, es taparan 730 metres quadrats dels 800 que ocupa el pou i es reurbanitzarà una superfície total de 600 metres quadrats.

L’afectació de la via pública està previst que comenci el cap de setmana del 30 i el 31 de gener:

  • A partir del dissabte 30 de geners’ocuparà la vorera costat Llobregat del carrer Mandri i el carril en sentit mar, de manera que la via passarà a tenir un únic carril de circulació per cada sentit de la marxa.
  • A partir deldiumenge 31 de gener s’ocuparà la vorera del costat mar en sentit Besòs del passeig de la Bonanova i el carril dret, deixant la via amb un carril de circulació sentit Llobregat i dos carrils de circulació sentit Besòs.

L’afectació del cordó de serveis actual del carrer Mandri comportarà també l’anul·lació de les places d’aparcament de zona blava i de motos i el trasllat de la parada de bus 2343 que afecta les línies de bus V13 i N8 de TMB, que es desplaçarà a la vorera mar del passeig de la Bonanova entre els carrers Mandri i Sant Delfí. Per altra banda, s’haurà de reprogramar semafòricament la cruïlla dels carrers Mandri i Bigai.

Està previst també el trasllat de les dues parades que es troben a banda i banda del passeig de la Bonanova i que afecten les línies de bus 70123H4V11 i N8 de TMB. Aquestes es traslladaran al tram del passeig de la Bonanova entre els carrers Ganduxer i Horaci.

En el traçat del tram central de l’L9, que tindrà origen a Zona Universitària i que acabarà a La Sagrera, es crearan noves estacions com Campus Nord, Sarrià, Mandri, Putxet o Lesseps. Amb la finalització del tram central de l’L9 del Metro de Barcelona, es culminarà la línia ferroviària més llarga d’Europa, amb 47,8 kilòmetres de longitud, que enllaçarà l’àrea metropolitana passant per Barcelona, des de l’Aeroport, al Prat de Llobregat i l’Hospitalet de Llobregat fins a Badalona i Santa Coloma de Gramenet.