La línia 9 entre l'Aeroport i la Fira es posarà en marxa el febrer del 2016

12/02/2015 - 19:22

Infraestructures. A més es podria licitar el tren llançadora que connectarà la terminal T-1 amb el centre de Barcelona.

L’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, i el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, han mostrat aquest dijous al president de la patronal GSMA -organitzadora del Mobile World Congress)- John Hoffman, el trajecte en Metro de la línia 9 que uneix la T1 de l’Aeroport del Prat amb l’estació de Fira, situada al recinte de Gran Via. Un tram de la línia que actualment es troba en fase de proves.

El conseller Vila ha refermat el compromís del Govern de posar en funcionament aquest ramal de la línia 9 el febrer de 2016. La connexió en Metro entre el recinte de Fira-Gran Via i l’Aeroport ha estat una de les principals reclamacions dels organitzadors del MWC des que aquest certamen es va establir a Barcelona. “No és només una comunicació amb l’Aeroport. És un metro per al Prat, per a l’Hospitalet i un tros de Barcelona. I és un èxit”, ha assegurat Xavier Trias.

El conseller ha destacat que “el Govern de Catalunya compleix” en els terminis d’execució i posada en servei de la línia 9, “un projecte amb un impacte econòmic molt gran en la generació d’ocupació que porta el Congrés de la Telefonia Mòbil”. Vila ha recordat que la posada en servei del nou ramal de la línia 9 representarà l’ampliació de la xarxa en vint nous quilòmetres de ferrocarril urbà i la connexió entre l’Aeroport del Prat, la Fira de Barcelona i la Zona Universitària.

Després del viatge de proves, el conseller ha reconegut que la infraestructura del ramal de la Zona Franca de l’L9 necessita encara inversió per poder executar plenament el projecte. “El Govern es veu capaç d’aixecar finançament per fer el que estem fent. Sabem que els veïns i els consistoris reclamen una solució i la Generalitat no pararà fins aconseguir culminar tota l’obra. Aquesta és i serà la línia més moderna i avançada dels sistemes de transport metropolitans que hi ha a Europa”, ha sentenciat Vila.

“Hem parlat tant d’aquesta línia 9 que podia semblar que això no fos veritat, per això hem fet aquest viatge: per dir que això no és una promesa, sinó que és una realitat que estarà en funcionament el 2016”, ha sentenciat l’alcalde. Trias ha assenyalat que ara cal acabar les proves prèvies que són necessàries per posar en funcionament una línia d’aquestes característiques, que durant els dies del Mobile World Congress donarà servei als més de 90.000 participants que es preveu que assisteixin al certamen.

A més de la línia 9 del metro, el Ministeri de Foment podria licitar aquest semestre el tren llançadora que connectarà la terminal T-1 de l’aeroport del Prat i el centre de Barcelona, i que, segons les estimacions presentades per Vila el mes de gener passat, podria estar en funcionament el 2018 i transportar entre 7 i 9 milions de passatgers a l’any