Les valoracions de metro i bus es mantenen en màxims històrics

L’estudi anual de satisfacció de TMB corresponent al 2022 atorga puntuacions de 8,04 als autobusos i 7,85 al metro, totes dues milloren lleugerament respecte a l’any anterior i mantenen la tendència alta dels darrers anys.

..
20/01/2023 - 11:07 h

L’opinió de les persones usuàries sobre Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és molt favorable i millor que la de l’any anterior, tant en bus com a metro, segons l’últim Estudi de Percepció del Client, corresponent al 2022.

Segons aquest estudi que es realitza anualment, la xarxa d’autobusos de Barcelona obté una puntuació de 8,04 sobre 10 en satisfacció global, mentre que a la puntuació mitjana de la xarxa de metro és de 7,85 sobre 10.

L’evolució dels dos índexs va a l’alça des del 2010 (el 2019 no es va realitzar l’estudi). Una satisfacció global que es calcula fent la mitjana de les puntuacions donades pels enquestats als diferents serveis: una nota única que resumeix la seva experiència com a usuari.

D’altra banda, hi ha l’índex ISC que es confecciona a partir de les puntuacions donades a 15 atributs que descriuen el servei en termes d’oferta, fiabilitat, confort, informació, seguretat, accessibilitat i atenció rebuda. En tots dos sistemes de mesura de l’opinió dels usuaris es registren valors que estan entre els dos més alts des de l’inici de la sèrie, el 2007. A bus gairebé tots els atributs del servei milloren i els que reben millor valoració són la neteja, l’accessibilitat, la informació al client, etc, i en el cas de metro, el més valorat és la rapidesa del servei.

FONT: TMB