S’inicia la compensació de les T-jove afectades per la supressió de classes presencials a les universitats

27/11/2020 - 14:29

Mobilitat i transports. Les sol·licituds de compensació s’han de fer exclusivament a través d’un formulari en línia.

El procés compensatori s'estableix per a les persones universitàries titulars de targetes T-jove validades per primer cop abans del 16 d’octubre i amb data de caducitat màxima el 12 de gener de 2021. Les sol·licituds s’han de fer a través d’un formulari en línia i donaran dret a T-compensació covid pel nombre de dies lectius que no s’ha pogut fer servir la T-jove.

A partir d’avui, 27 de novembre, i fins al 31 de gener del 2021l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de l’àrea de Barcelona compensa les T-jove afectades per la limitació de la presencialitat en classes teòriques a les universitats.

Durant més de dos mesos, els estudiants universitaris amb una T-jove validada abans del 16 d’octubre -i que per tant caducarà com a tard el 12 de gener del 2021-, poden sol·licitar a l’ATM la compensació dels dies lectius en què no han pogut utilitzar el títol per les restriccions aplicades pel Procicat.

El procés es realitza a través del formulari en línia específic que ja hi ha disponible a compensacions.atm.cat, i el tràmit pot iniciar-se fins i tot si la T-jove no ha caducat encara.

Al formulari cal registrar-hi les dades de la T-jove i la persona titular, que permetran analitzar, cas per cas, el dret de compensació. Entre altres, el formulari requereix la imatge de la T-jove a compensar per ambdues cares, per obtenir les dades precises d’utilització, a banda de la matrícula universitària que acrediti la condició d’estudiant de la persona titular.

Un cop rebuda la informació, l’ATM quantificarà els dies a compensar en cada cas. La persona sol·licitant, un cop aprovada la petició, podrà recollir a l’establiment de la xarxa de punts de venda autoritzats seleccionat un títol T-compensació covid, tal com es realitza amb els títols afectats per l’estat d’alarma de la primera onada de la pandèmia.

Així doncs, els operadors de transport no atendran aquestes sol·licituds, que s’hauran de fer exclusivament via formulari en línia.

Tanmateix, el procés de compensació tindrà el suport d’atenció telefònica d’una centraleta reforçada que donarà resposta als dubtes específics, al telèfon 93 120 53 30 en horari de 9.00 a 21.00 hores, de dilluns a divendres no festius.

En qualsevol cas, el sistema impulsat per l’ATM pretén oferir una solució àgil que eviti desplaçaments per a qualsevol consulta o gestió presencial a un centre d’atenció.

FONT: ATM