Treure's el carnet amb un cotxe elèctric

09/10/2014 - 18:27

Mobilitat. Barcelona té el primer cotxe d'autoescola elèctric. S'ha presentat en unes jornades en què s'ha mostrat com les noves tecnologies ajuden a salvar vides.

Les noves tecnologies cada cop guanyen més terreny en el camp del motor, no solament per millorar la qualitat dels vehicles sinó també per augmentar la seguretat tant de conductors com de vianants. Per donar-les a conèixer s’organitza l’iMobility Challenge, una trobada finançada per la UE que pretén mostrar els beneficis d’una mobilitat eficient, segura i intel·ligent, i on s’ha presentat el primer vehicle elèctric per a autoescoles.

Vídeo ‘Vehicles intel·ligents per evitar accidents de trànsit’

Barcelona és la primera ciutat de tot l’Estat on una persona podrà fer pràctiques de conducció en un vehicle elèctric. Es tracta d’un Renault Zoe que, gràcies a la col·laboració entre el RACC i Renault, passa a incorporar-se a la flota de cotxes disponibles per als alumnes de les autoescoles del Club.

Això és possible pel treball, entre d’altres, de l’Ajuntament de Barcelona, que ha posat en marxa mesures per incentivar l’ús del vehicle elèctric. Segons el primer tinent d’alcalde Joaquim Forn, el vehicle elèctric és una peça fonamental per fer un canvi productiu, des de la bicicleta, el cotxe privat, el taxi o l’autobús. Actualment, la ciutat disposa d’uns 400 vehicles elèctrics dels quals 120 són motocicletes, i ha desenvolupat una xarxa de 262 punts de recàrrega i 16 de recàrrega ràpida que permeten carregar el 80% de la bateria en menys de 30 minuts.

Aquest vehicle ha estat presentat a l’iMobility Challenge, on també s’han donat a conèixer altres avenços que la tecnologia incorpora a la mobilitat. "Des de la invenció del cinturó de seguretat o de l’airbag no s’havia tornat a veure un sistema de seguretat tan significatiu com el Sistema de Frenada d’Emergència Autònoma", ha remarcat el president del RACC, Sebastià Salvadó. El sistema conegut com a AEB és una tecnologia que es col·loca als vehicles i que actua de dues maneres: d’una banda ajuda a evitar els accidents ja que identifica amb antelació les situacions crítiques i avisa el conductor i, de l’altra, redueix les col·lisions que no poden evitar-se perquè fa frenar el vehicle automàticament. A més, el president de la Federació Internacional de l’Automòbil (FIA), Jean Todt, afirma: "Cada dia moren 3500 persones al món. D’aquestes, un 30% són vianants i és per aquesta raó que és fascinant veure com la nova tecnologia, la tecnologia intel·ligent, pot fer que això no passi".

Les motocicletes també són un vehicle a tenir en compte a causa de l’elevat índex de sinistralitat que registren. Durant la trobada s’ha comprovat l’eficàcia del Control d’Estabilitat per a Motocicletes (MSC), un sistema que fa servir l’Antibloqueig de Frens Combinat de la moto (C-ABS) i el Control de Tracció per ajudar els motoristes a mantenir el control del vehicle.

Més informació:

Web de l’iMobility Challenge

Web de la FIA

Web del RACC

Web de Barcelona pel Medi Ambient

Notícies relacionades:

Arriba el Bicing elèctric