Més espai per als vianants al carrer de Pelai per revitalitzar el centre de la ciutat i l’activitat comercial

22/03/2021 - 15:21

Urbanisme i infraestructures. L’actuació d’urbanisme tàctic permet ampliar la vorera del costat de mar, reduir els carrils de vehicles i fixar en 30 km/h la velocitat màxima de circulació.

Transformació del carrer de Pelai per fer més amable la via i revitalitzar el centre de la ciutat i l’activitat comercial. L’actuació inclou ampliar la vorera del costat de mar, reduir els carrils de vehicles i fixar en 30 km/h la velocitat màxima de circulació. Es tracta d’una intervenció tàctica amb senyalització a terra en forma dels panots tradicionals.

La millora del carrer de Pelai ha permès afegir uns 1.500 metres quadrats més per als vianants, una demanda del veïnat i els comerços de la zona.

Com és ara el carrer de Pelai?

Tram pl. Universitat – Balmes:

  • Un carril bus i un carril de circulació de 30 km/h i d’ús també per a bicicletes, situat al costat de la nova vorera, que s’ha ampliat de 5,5 metres a 9,35 metres.

Tram Balmes – pl. Catalunya:

  • Un carril bus, dos carrils de circulació de 30 km/h i d’ús també per a bicicletes i un de serveis, a tocar de la vorera, que s’ha ampliat de 5 metres a 8,85 metres.

Les obres ja s’han acabat i han tingut un cost de 37.589 euros.

En la segona fase, al setembre, es crearà també un nou pas de vianants que permetrà creuar de la vorera del costat de Llobregat del carrer de Balmes a la vorera del costat de muntanya del carrer de Pelai. Està previst que la segona fase s’acabi al novembre.

Urbanisme tàctic: per a solucions urgents i innovadores

L’ampliació s’ha fet pintant una senyalització horitzontal característica amb formes identificables i assimilades per la ciutadania com és el panot, un dels símbols més clars de la ciutat. També s’ha incorporat una senyalització amb el nom del carrer i pictogrames de vianant en diferents punts de la via.

La transformació del carrer de Pelai s’afegeix a les actuacions d’urbanisme tàctic que s’han executat a causa de la situació generada per l’emergència sanitària per la covid-19 i que han permès guanyar zones per a vianants, millorar la circulació del transport públic i afavorir els desplaçaments en bicicleta.

Són intervencions provisionals a l’espai públic que permeten actuar amb rapidesa i s’acaben d’ajustar amb l’experiència abans de consolidar-se amb elements permanents.